2,086). It means that there is a significant difference in English achievement between the students who are taught by using audio visual media and the students who are taught without using audio visual media. The conclusion of the research is "The use of audio visual media gives positive effect to students English vocabulary achievement"." />
Skripsi
The Effect of Using Audio Visual Media in Teaching Vocabulary to The Fourth Grade Students of SDN Limbangan Wetan 02 Brebes in Academic Year 2010 / 2011
Indonesia :
MANSUR MUSTAKIM : Pengaruh Penggunaan Media Audio Visual dalam Pengajaran Kosakata Bahasa Inggris terhadap Siswa Kelas IV SDN Limbangan Wetan 02 Kabupaten Brebes Tahun Pelajaran 2010 / 2011. Skripsi Program Sarjana, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pancasakti Tegal.
Kata Kunci : Penggunaan Media Audio Visual, Prestasi Penguasaan Kosakata
Bahasa Inggris
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendapatkan informasi mengenai pengaruh penggunaan media audio visual dalam pengajaran kosakata terhadap siswa kelas IV SDN Limbangan Wetan 02 tahun pelajaran 2010 / 2011.
Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa-siswi kelas IV SDN Limbangan Wetan 02 yang berjumlah 50 siswa. Peneliti hanya mengambil 40 Siswa sebagai sampel dalam penelitian yang dilakukan secara acak. Mereka dibagi ke dalam 2 (dua) kelompok, 20 siswa sebagai kelompok eksperimen yang mana diajarkan dengan menggunakan media audio visual dan 20 siswa sebagai kelompok kontrol yang mana siswa diajarkan tanpa menggunakan media audio visual. Data analisis penelitian ini dengan menggunakan tes prestasi bahasa inggris.
Untuk menganalisis data, penulis menggunakan rumus t-tes untuk mengetahui perbedaan dari rata-rata 2 (dua) kelompok dan penulis menggunakan rumus produk moment untuk mengetahui apakah instrumen tersebut valid dan reliabel atau tidak.
Berdasarkan hasil analisis data didapatkan t-hitung adalah 5,192 dengan tingkat kebebasan 20 pada taraf signifikan 5 % dan t-table 2,086. Perbandingan yang didapatkan adalah bahwa t-hitung lebih tinggi daripada t-tabel (5,192 > 2,086). Ini menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan di dalam prestasi bahasa inggris diantara siswa yang diajarkan dengan menggunakan media audio visual dengan siswa yang diajarkan tanpa menggunakan media audio visual.
Kesimpulan dari penelitian ini adalah "Penggunaan media audio visual memberikan dampak positive terhadap prestasi penguasaan kosakata bahasa inggris".
English :
MANSUR MUSTAKIM : The Effect of Using Audio Visual Media in Teaching Vocabulary to The Fourth Grade Students of SDN Limbangan Wetan 02 Brebes in Academic Year 2010 / 2011. This Thesis is Strata 1 Program, Faculty of Teacher Training and Education, Pancasakti University Tegal.
Keywords : The Using of Audio Visual Media, English Vocabulary Achievement
The Objective of this research is to get information of the effect of using audio visual media in teaching vocabulary to the fourth grade students of SDN Limbangan Wetan 02 in Academic Year 2010 / 2011.
The population in this study is the fourth grade students of SDN Limbangan Wetan 02 that consists of 50 students. The researcher only takes 40 students as the sample of the research randomly. They are divided into two groups, 20 students as experimental group who are taught by using audio visual media and 20 students as the control group who are taught without using audio visual media. The data analysis of this research is by English achievement test.
To analyze the data, the writer uses t-test formula to know the differences of mean of two groups and the writer uses formula product moment to know whether the instrument were valid and reliable or not.
Based on the result of data analysis, t-ratio is 5,192 with the degree of freedom 20 on the level significance of 5 % t-table is 2,086. The comparison shows that t-ratio is higher than t-table (5,192 > 2,086). It means that there is a significant difference in English achievement between the students who are taught by using audio visual media and the students who are taught without using audio visual media.
The conclusion of the research is "The use of audio visual media gives positive effect to students English vocabulary achievement".
1122011KI8 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain