Skripsi
A Descriptive Study on Derivation Mastery in Enriching Vocabulary of the Eleventh Year Students (A Case Study for Eleventh Year Students of SMK Muhammadiyah Larangan Brebes in Academic Year 2009/2010)
Indonesia :
DEWI TRI MULYANI. "Belajar Deskriptif tentang penguasaan asal mula untuk memperkaya kosakata di siswa kelas sebelas ( Penelitian dilaksanakan di siswa kelas sebelas SMK Muhammadiyah Larangan Brebes Tahun pelajaran 2009/2010) ", Drs. Masfuad, ES, M.Pd . Nur Antoni ET, S.S., M.Hum.
Tugas akhir Program Strata 1, Jurusan Bahasa Inggris Fakultas Ilmu Keguruan dan Ilmu Kependidikan Universitas Pancasakti Tegal.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui penguasaan kosakata Pelajar berdasarkan asal mula kata untuk memperkaya kosakata seperti; Imbuhan,akhiran, kata benda, akhiran kata sifat, kata sifat awalan, kata kerja awalan, kata kerja akhiran, awalan negatif. Maksud Penulis menggunakan metode analitik sebenarnya termasuk, apa apa tingkat kesulitan pelajar dalam penguasaan kosakata dan jenis imbuhan,yang mana paling sulit dan mana yang paling mudah.
Populasi penelitian adalah kelas sebelas tahun ajaran 2009/2010, SMK Muhammadiyah Larangan Brebes. Penulis menggunakan random sampling untuk sampelnya.Dia mengambil 39 pelajar dari 400 pelajar. Pengumpulan data, penulis menggunakan Instrument Riset sebagai percobaan.
Hasil menunjukan bahwa penguasaan kosakata pelajar cukup, ditunjukan oleh nilai rata-rata mereka, yaitu; 72,37%. dari 39 pelajar yang diuji, 3 pelajar mendapatkan nilai baik (B), 19 pelajar mendapatkan nilai cukup (C), 5 pelajar mendapatkan nilai jelek (D), dan terakhir, 3 pelajar mendapatkan nilai sangat jelek (E).
Total dari salah menjawab membuat para pelajar dari 431 atau 27,63% yang terdiri dari 140 atau 20,86% di akhiran, kata benda akhiran 166 atau 32,28%, kata sifat 20 atau 26,03%, di kata sifat awalan 49 atau 31,58%, di kata kerja awalan 8 atau 20,90%, dan kata kerja awalan negatif 48 atau 38,85%.Ini menunjukan bahwa awalan negatif paling sulit dan kata benda akhiran yang termudah.
English :
DEWI TRI MULYANI. "A Descriptive Study on Derivation Mastery in Enriching Vocabulary of the Eleventh Year Students (A Case Study for Eleventh Year Students of SMK Muhammadiyah Larangan Brebes in Academic Year 2009/2010)", Drs. Masfuad, ES, M.Pd . Nur Antoni ET, S.S., M.Hum.
A Thesis Srata 1 Program , English Departement, Teacher Training and Education Faculty of Pancasakti University Tegal.
This thesis is aimed on identifying the students' vocabulary mastery based on kinds of affixes in the derivation words in enriching vocabulary that is the noun suffix, the adjective suffix, the adjective prefix, the verb prefix, the verb suffix and the negative prefix. Considering this aim, the writer uses an analytic method which actually belonging, to what extent the students master vocabulary and which kinds of affix is the most difficult and which one is the easiest.
The population of the research is the eleventh year students of SMK Muhammadiyah Larangan Brebes, in Academic Year 2010/2011. The writer uses random sampling in choosing her sample. She takes 39 students out of the 400 students. In collecting the data, the writer uses a test as the research instrument.
The result of the indicates that the students' vocabulary mastery is fair, as shown by their average score, that is, 72,37%. Out of the 39 students tested , 3 students got excellent score (A), 9 students got good score (B), 19 students got fair score (C), 5 students got bad score (D) and the last, 3 students got poor score (E).
The total of incorrect answers made by the students are 431 or 27,63% which consist of 140 or 20,86% in the noun suffix; 166 or 32,28%, in the adjective suffix; 20 or 26,03%, in the adjective prefix; 49 or 31,58%, in the verb prefix; 8 or 20,90%, in the verb suffix; 48 or 38,85%, in the negative prefix. It shows that the negative prefix is the most difficult and the noun suffix is the easiest one.
1122011KI13 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain