Skripsi
The Improvement of Students Intensive Reading Ability in Autobiography Text Using Binding Meaning Technique ( A Classroom Action Research at Class 7 A of SMP Pusponegoro Brebes In Academic Year 2009 / 2010 )
Indonesia :
TANARI,2010: "Peningkatan Kemampuan Membaca Intensif Siswa Pada Teks Biografi Tokoh Dengan Menggunakan Teknik Mengikat Makna ( Penelitian Tindakan Kelas Pada Kelas 7A SMP Pusponegoro Brebes Tahun Pelajaran 2009/2010) " Drs.Masfuad ES , M.Pd . Taufiqulloh , S.Pd.
Tugas akhir Program Strata 1, Jurusan Bahasa Inggris, Fakultas Keguruan dan Ilmu Kependidikan Universitas Pancasakti Tegal.
Kata kunci: teks autobiografi, keterampilan membaca intensif.
Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh positif menggunakan teknik mengikat makna terhadap prestasi membaca intensif atau tidak siswa kelas satu SMP Pusponegoro Brebes, tahun pelajaran 2009/2010.
Berdasarkan teori, hipotesis penelitian ini diusulkan sebagai berikut: ada pengaruh positif dari menggunakan teknik mengikat makna membaca intensif terhadap prestasi siswa kelas 7 SMP Pusponegoro Brebes, tahun pelajaran 2009/2010. Populasi penelitian ini adalah siswa kelas tujuh SMP Pusponegoro Brebes. Peneliti mengambil kelas 7A sebagai sampel, berjumlah 30 siswa. Peneliti adalah guru dari kelas VII A
Ada dua siklus dalam penelitian tindakan kelas. Guru melakukan tiga pertemuan dalam siklus I dan siklus II. Metode analisis data penelitian ini adalah hasil belajar bahasa Inggris siswa kelas 7 A. Peneliti melakukan pre test dan test setelah selesai setiap siklus. Pada siklus 1, dari 30 siswa kelas 7 A SMP Pusponegoro Brebes terdapat 17 siswa yang mencapai nilai kriteria ketuntasan minimum yaitu 60. secara klasikal hanya 56,67 %. Pada siklus II dari 30 siswa kelas 7A SMP Pusponegoro Brebes terdapat 26 siswa yang mencapai nilai kriteria ketuntasan minimum yaitu 60. Secara klasikal sebanyak 86,67 %. Hal ini membuktikan bahwa hipotesis penelitian ini adalah benar.
Hasil akhir penelitian menunjukkan bahwa ada perbedaan yang signifikan terhada prestasi membaca intensif siswa kelas 7A.Berdasarkan hasil kesimpulan dari penelitian ini adalah adanya peningkatan kemampuan membaca intensif siswa pada teks biografi tokoh dengan menggunakan teknik mengikat makna
Inggris :
TANARI, 2010: "The Improvement of Students Intensive Reading Ability In Autobiography Text Using Binding Meaning Technique ( Classroom Action Research at Class 7 A of SMP Pusponegoro Brebes Academic Year 2009 / 2010 )", Drs.Masfuad ES , M.Pd . Taufiqulloh , S.Pd.
Final project Strata 1 Program , English Department, Teacher Training and Eduction Faculty Pancasakti University Tegal.
Key words : autobiography text, intensive reading skill.
The objectives of study was to know whether there was positive effect of using binding meaning technique toward the intensive reading achievement or not of the first grade students of SMP Pusponegoro Brebes, the academic year 2009 / 2010.
Based on the theories, the hypothesis of this study is proposed as follows: There is positive effect of using binding meaning technique toward intensive reading achievement of the first grade students of SMP Pusponegoro Brebes, the academic year 2009 / 2010.
The population of this research is the seventh grade students of SMP Pusponegoro Brebes. The researcher took the class 7A students as sample, the total number of them was 30 students. The researcher was the teacher of class 7A.
There were two cycles in this classroom action research. The teacher conducts three meetings in cycle I and cycle II.
The data analysis method of this research was English learning result test. The researcher conducts pre test and test after every cycle finish. The cycle 1, there are 17 students from 30 students of 7A students of SMP Pusponegoro Brebes who fulfill the Minimum of Passing Criteria, it is 60. Classically is just 56,67 % who fulfill the Minimum of Passing Criteria. In the cycle 2 there are 26 students from 30 students of 7A who fulfill the Minimum of Passing Criteria, it is 60. Classically is t 86,67 % who fulfill the Minimum of Passing Criteria. It proved that of this research hypothesis was true.
The final result of the research of shows that there is significant different the intensive reading achievement based on the result the conclusion of this research is there is the improvement of students intensive reading ability in autobiography text of the 7 A students of SMP Pusponegoro Brebes in academic year 2009 / 2010.
PBI081008 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain