Skripsi
AN ANALYSIS OF PRONUNCIATION DIFFICULTY ENCOUNTERED BY THE STUDENT OF JUNIOR HIGH SCHOOL (Case study of the second grade student in SMPN 10 Tegal academic years 2009/2010)
Indonesia :
JULI RAHARDIANSYAH. 2010. Analisis Kesulitan Penguasaan Pronunciation Bahasa Inggris yang Ditemui oleh Siswa SMP (studi kasus atas siswa kelas II SMPN 10 Tegal tahun ajaran 2009/2010). Skripsi. Pendidikan Bahasa Inggris. Drs. Rofiudin, M.Hum. Taufiqulloh, S.Pd. Universitas Pancasakti Tegal.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kesulitan-kesulitan yang ditemui oleh siswa kelas II SMPN 10 Tegal yang memiliki kesulitan dalam belajar penguasaan pengucapan Bahasa Inggris.
Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah 40 siswa kelas II SMPN 10 Tegal yang memiliki kesulitan dalam pembelajaran penguasaan pengucapan Bahasa Inggris.
Pengumpulan data ini diperoleh dari hasil tes lisan yang diberikan kepada siswa. Tes berupa daftar kata-kata bahasa Inggris yang harus dibaca oleh siswa. Kemudian penulis mengklasifikasikannya kedalam 7 klasifikasi tingkat kesulitan yaitu kesulitan mengucapkan kata berhomonim; kesulitan mengucapkan kata yang berbunyi /£/; kesulitan mengucapkan kata yang mengandung diphthong; kesulitan mengucapkan kata yang berheteronim; kesulitan membedakan pengucapan intonasi kalimat berita, tanya dan perintah; kesulitan dalam mengucapkan kata berhomograf; kesulitan dalam mengucapkan kata yang berkonsonan rangkap. Dari proses analisis data yang dilakukan, diperoleh hasil bahwa kesulitan yang paling dominan yang ditemui oleh para siswa adalah kesulitan dalam pengucapan bunyi yang mengandung "diphthong" dengan prosentasi kesulitan sebesar 18,16% dan sebanyak 30 siswa mengalami kesulitan tersebut.
Dari hasil analisis data yang telah diketahui, maka dapat disimpulkan bahwa sebagian besar siswa kelas II SMPN 10 Tegal semester 2 tahun ajaran 2009/2010 mengalami kesulitan dalam belajar pronunciation, terutama dalam pengucapan kata yang mengandung "diphthong".
Inggris :
JULI RAHARDIANSYAH. 2010. An Analysis of Pronunciation Difficulty Encountered by The Student of Junior High School (Case study of the 2nd grade student in SMPN 10 Tegal academic years 2009 / 2010). Thesis. English Department. Drs. Rofiudin, M.Hum. Taufiqulloh, S.Pd. Faculty of Teacher Training and Education, Pancasakti University Tegal.
The aim of this research is to know about the difficulties which are encountered by the 2nd grade students of Junior High School 10 Tegal that have difficulties in mastering pronunciation.
The populations of this research are 40 students of the 2nd grade student of Junior High School 10 Tegal that have difficulties in mastering pronunciation.
The data of this research is taken by giving a pronunciation test to the students. The test contain of a list of words that have to be read by the students. Then, the writer classified the difficulties into 7 classifications. They are "difficulty in differentiating pronouncing homonym words; difficulty in pronouncing words which contain sound / £ /; difficulty in pronouncing words which contain Diphthong; difficulty in pronouncing words which have heteronyms; difficulty in how to differ intonation in pronouncing sentence intonation; difficulty in pronouncing words contain Homograph; difficulty in pronouncing words which contain double consonant. Based on the analysis, the writer finds that the most dominant difficulty that is encountered by the student in mastering English pronunciation is difficulty in pronouncing words which contain diphthong sounds, with the percentage of difficulty is 18,16%. More over 30 students have this difficulty.
Based on the result of analysis, the writer makes a conclusion that most of the 2nd grade student in Junior High School 10 Tegal academic years 2009-2010 have difficulties in mastering English pronunciation, especially in pronouncing English diphthong sounds.
PBI081010 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain