Skripsi
The Effectiveness of Error Correction Feedback in Improving The Writing Skill : An Experimental Study on The Class VIII of SMP N 1 Pangkah Kabupaten Tegal Academic Year 2009/2010
Indonesia :
AGIL AJI NUGROHO. 2010. 1605501333. Effektifitas dari pengoreksian Kesalahan penulisan pada pengembangan ketrampilan menulis Siswa Kelas VIII SMPN 1 Pangkah. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Bahasa Inggris
Kata Kunci :Ketrampilan Menulis, Pengoreksian Kesalahan Penulisan.
Latar belakang dalam proses belajar mengajar bahasa inggris ini kesalahan yang dibuat oleh siswa menjadi perhatian serius oleh Guru bahasa.Siswa sering membuat kesalahan dalam menggunakan bahasa inggris.Masalah inilah yang membuat guru harus berfikir bagaimana mereka harus memecahkan masalah dalam pengajaran bahasa inggris.
Penelitian ini bertujuan untuk menemukan efektifitas mengoreksi kesalahan pada tugas menulis yang dibuat siswa.Efektifitas pengoreksian kesalahan berfokus pada pengembangan ketrampilan menulis siswa.
Populasi pada penelitian di kelas VIII SMP Negeri 1 Pangkah Kabupaten Tegal pada tahun pelajaran 2009/2010.Ada 9 ruang kelas dan tiap kelas terdiri dari 45 siswa.Jumlah keseluruhan siswa ada 378 siswa.Penulis mengambil sampel 45 siswa.
Hasil penelitian dengan analisis regresi menunjukan dasar dari informasi yang berisi penjumlahan antara tes remidial vocabulary dengan grammar.ternyata ditemukan sumbangan yang besar pada koreksi kesalahan penulisan sebesar 8,3%. Sedangkan jumlah prosentase dari efektifitas pengoreksian pada pengembangan ketrampilan menulis adalah 93% setelah dikoreksi kemudian siswa disuruh menulis kembali dan sebelum memebrikan koreksian kepada siswa sebesar 51%.Kesimpulannya bahwa pengoreksian keslahan kemudian memberikan kembali pada siswa terhadap grammar dan vocabulary memberikan pengaruh terhadap pengembangan ketrampilan menulis pada siswa SMP Negeri 1 Pangkah Kabupaten Tegal Tahun pelajaran 2009/2010.
Kesimpulan dan saran pada penelitian ini adalah 1).bagi siswa seharusnya memotivasi diri mereka sendiri untuk mempraktekan ketrampilan menulis secara berulang-ulang supaya dapat mengembangkan ketrampilan menulis2).bagi guru , guru harus benar-benar serius terhadap keslahan menulis siswa dan harus membetulkannya
Indonesia :
AGIL AJI NUGROHO. 2010. 1605501333. The effectiveness of Error Correction Feedback in Improving the Writing Skill. An experimental study on the class VIII of SMPN 1 Pangkah Kabupaten Tegal Academic Year 2009/2010. Thesis. English Language Education, Teacher Training and Education Faculty, Tegal Pancasakti University.
Key Terms :Writing Skill, Error Correction Feedback
Background of the study is in the Teaching learning process of English, error made by students are always be a significant concern to almost language teacher. The students always make the errors in their foreign language use. this problem makes the teacher have to think what they have to do to solve the problem in their foreign language teaching.
This research aims at finding the effectiveness of the teacher's errors correction feedback on the student's written task. The effectiveness of error correction is focused on the improvements of students writing skill.
The population of this study is the second year students of SMP Negeri 1 Pangkah Kabupaten Tegal in the academic year of 2009/2010. There are nine classroom and each class consist of 45 students. Thus, there are 378 students in this population. The writer takes 45 students as the sample. The technique used to collect data in this research are writing and rewriting test.
The result of the study with regression analysis shows the basis of information obtained from the computation on vocabulary and grammatical rewriting test. It is found that the contribution of error correction feedback to rewriting is 8,3%. The percentage of the effectiveness of error correction feedback in improving the writing skill is 93% after error correction feedback and before the correction feedback is 51%. It can be conclude that error correction feedback on grammar and vocabulary contributes the improvement of writing skill of the students SMP Negeri 1 Pangkah Kabupaten Tegal in 2009/2010 academic year.
Conclusion and suggestion in this study as follows :1). the students should motivate themselves to practice their writing skill regularly in order to improving their writing skill. 2). The teacher has to pay much attention to the students' errors in writing and must correct them.
PBI081011 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain