Skripsi
THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING TOWARD THE STUDENTS' READING ABILITY An Experimental Study at The Tenth Grade of SMAN 1 Pangkah in Academic Year 2009/2010
Indonesia :
AZIZAH, ANISATUL. 2010. 1606501514. Pengaruh Cooperative Learning Terhadap Kemampuan Membaca Siswa Kelas X semester II Suatu Penelitian Experimental di SMA N 1 Pangkah Kabupaten Tegal Tahun Ajaran 2009/2010. Skripsi . Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pancasakti Tegal.
Kata kunci: Pengaruh, Cooperative learning, Kemampuan Membaca Siswa.
Penelitian ini bertujuan untuk memperoleh pengetahuan tentang Pengaruh Penerapan Cooperative learning Terhadap Kemampuan Membaca Siswa Kelas X semester II di SMA N 1 Pangkah.
Berdasarkan pada teori-teori landasan dan kerangka berfikir, Hipotesis penelitian ini, Siswa Sekolah Menengah atas kelas X Semester II terdapat perbedaan kemampuan reading siswa yang signifikan antara yang diajarkan dengan Cooperative learning dengan siswa yang tidak diajarkan dengan Cooperave learning.
Populasi penelitian adalah siswa kelas X SMA N 1 Pangkah Tahun Ajaran 2009/2010. Dengan jumlah Populasi 300 Siswa terdiri 9 kelas.Penulis mengunakn teknik Cluster Sampling untuk mengambil sample penelitian.jumlah sample 60 siswa yang dibagi dua kelompok. Kelompok Eksperimen dan kelompok Kontrol masing-masing terdiri dari 30 siswa.penulis menggunakan Tes sebagai Instrument penelitian, tes dikerjakan selama 60 menit. Bentuk tes adalah Pilihan Ganda dengan 5 pilihan. Untuk mengetahui Reliabilitas dan Validitas instrument, Penulis menguji instrument terlebih dahulu dengan memberikan Tes kepada siswa yang mempunyai kemampuan yang sama dengan sample penelitian ini.
Analisa penelitian ini dilakukan dengan menggunakan uji-t untuk memperoleh perbedaan rata-rata dari kedua kelompok. Dan hasil analisa data menunjukan bahwa t- hitung adalah 5.02 sedangkan t- table adalah 1.645 pada Taraf Signifikan 5% ,
t-hitung lebih tinggi dari t-table. (5.02>1.645) Sehingga Penulis memperoleh kesimpulan bahwa terdapat perbedaan kemampuan reading siswa yang signifikan antar siswa yang diajar dengan Cooperative learning dengan siswa yang tidak diajar dengan Cooperative learning pada Siswa Kelas X Semester II SMA N 1 Pangkah Tahun Ajaran 2009/2010
Inggris :
AZIZAH, ANISATUL. 2010. 1606501514. The Effect of Cooperative Learning Toward Students' Reading Ability ( An Experimental Study at the Tenth Grade of SMAN 1 Pangkah in Academic year 2009/2010. Final Project. The Faculty of Teacher Training and Education Pancasakti University Tegal.
Key word : The Effect, Cooperative learning, Students' Reading Ability
The Objective of this research to find out the Effect the Implementation of Cooperative learning toward Students' Reading Ability in the Tenth Grade at Second Semester of SMAN 1 Pangkah.
Based on review of related literature and logical framework, the hypothesis of the research is proposed as follows: the students in the tenth grade at the second semester of senior high school that there is significant difference in reading ability between the students who are taught by using Cooperative learning and who are not taught by using cooperative learning.
The population of the research is the tenth grade students of SMAN 1 Pangkah in academic year 2009/2010. The total number of the population is 300 students. The writer uses cluster sampling technique to choose the sample of the study. The number of the samples is 60 students. The sample consist of two groups. The Experiment group and Control group, and each group contain 30 students. The writer uses post-test as the instrument of research. The test takes 60 minutes to do. The type of the test is multiple choice with five option. To know Validity and Reliability of the instrument, the writer had tried out the instrument by giving test to 30 students having the same competence with the sample of the study.
The data of the research are gained from the result of reading test done by the samples of the research. The data analysis is tested by using t-test. Based on the result of data analysis t-ratio is 5.02 on the level of significance 5% and the degree of freedom (df) is 58 the t_table is 1.645.
it show that t-ratio is higher than t-table ( 5.02>1.645). it can be concluded that there is Significant difference in Reading Ability between the Students who are taught by using Cooperative learning and those who are not at the Tenth Grade in Second Semester of SMAN 1 Pangkah in Academic Year 2009/2010.
PBI081016 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain