Skripsi
The Implementation of Contextual Approach in Teaching News Item Text (Descriptive Study at The Tenth Grade Students of SMA Negeri 5 Tegal in Academic Year 2009/2010)
Indonesia :
EKA KHIKMAWATI. "The Implementation of Contextual Approach in Teaching News Item Text (Descriptive Study at the Tenth Grade Students of SMA Negeri 5 Tegal in Academic Year 2009/2010)". Skripsi (2010) Program Strata 1, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pancasakti Tegal.
Kata Kunci: Pendekatan Kontekstual dan Teks News Item
Penelitian ini bertujuan untuk memperoleh informasi tentang penerapan pendekatan kontekstual dalam pengajaran teks news item
Populasi dalam penelitian ini adalah siswa kelas X SMA Negeri 5 Tegal dengan jumlah 234 siswa. Untuk mengumpulkan data, penulis mengambil 60 siswa dari populasi sebagai sampel penelitian dengan menggunakan tekhnik random sampling. penulis memberikan test tertulis tentang teks news item dalam empat keterampilan dasar kepada sampel penelitian.
Untuk menganalisis data dari test, penulis menghitung nilai siswa dan persentase tingkat keberhasilan yang dicapai oleh siswa dengan rumus analisis deskriptif persentase. Untuk menganalisis data dari lembar observasi, penulis menentukan jenjang kriteria hasil observasi.
Hasil perhitungan dengan rumus analisis deskriptif persentase menunjukkan persentase nilai siswa dari tes teks news item adalah 69,27%. Skor ini dikonsultasikan dengan jenjang kriteria hasil test berada dalam interval 62,51% - 81,25%. ini berarti bahwa siswa kelas X SMA Negeri 5 Tegal memiliki tingkat keberhasilan untuk tes teks news item dalam kriteria baik.
Dari hasil observasi menunjukkan bahwa praktik-praktik pendekatan kontekstual pada siswa kelas X SMA Negeri 5 Tegal sukses.
Penulis menyimpulkan bahwa implementasi pendekatan kontekstual dalam pengajaran teks news item pada siswa kelas X SMA Negeri 5 Tegal cukup baik.
Penulis menyarankan agar para guru Bahasa Inggris seharusnya memilih dan menggunakan pendekatan pengajaran yang sesuai untuk meningkatkan prestasi siswa-siswanya dan para siswa diharapkan memahami materi-materi dengan baik.
Inggris:
EKA KHIKMAWATI. "The Implementation of Contextual Approach in Teaching News Item Text (Descriptive Study at the Tenth Grade Students of SMA Negeri 5 Tegal in Academic Year 2009/2010)". Thesis (2010) Strata 1 Program, Faculty of Teacher Training and Education, Pancasakti University Tegal.
Key words: contextual approach and news item text
This research is aimed to get information about the implementation of contextual approach in teaching news item text
The population of this research is the tenth grade students of SMA Negeri 5 Tegal with total number 234 students. To collect the data, the writer takes 60 students of the population as sample of the research by using random sampling technique. The writer gives written test about news item text in four basi skills to sample of the research.
To analyze data from the test, the writer count student's grade and percentage level of successful which is achieved by the students with formula percentage descriptive analysis. To analyze data from observation paper, the writer decided criteria level of research observation
The result of calculation with formula percentage descriptive analysis shows percentage of students' grade from test of news item text is 69.27%. This score is consulted with criteria level of test result is in interval 62.51% - 81.25%. It means that the tenth grade students of SMA Negeri 5 Tegal have level of successful for test of news item text in good criteria.
From the result of observation shows that the practices of contextual approach at the tenth grade of SMA Negeri 5 Tegal are success.
The writer concludes that the implementation of contextual approach in teaching news item text at the tenth grade of SMA Negeri 5 Tegal is good enough.
The writer suggests the English teachers should choose and use the appropriate teaching approach to improve their students' achievement and students are expected to understand the materials as well.
PBI081024 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain