Skripsi
The Correlation Between English Comics and The Students' Reading Ability at Eighth Grade Students of MTsN Model Babakan Tegal in Academic Year 2009 / 2010
Indonesia :
Sugeng Budi Utomo. Hubungan antara penggunaqan komok bahasa Ingris dan perkembangan kemampuan membaca pada siswa kelas VIII MTs N Model Babakan Tegal.
Kata Kunci: Studi Korelasi, Komik Bahasa Ingris, Kemampua Membaca
Bahasa Inggris telah diajarkan pada siswa kelasVIII MTs N Model Babakan Tegal, tetapi mereka masih mengalami beberapa hambatan dalam mempelajari dan memahami bahasa Inggis. Ini adalah gambaran hamabatan-hambatan yang penulis temukan disana. Guru bahasa Inggris pada siswa kelas VIII mengatakan bahwa teks-teks bahasa inggris untuk mengajarkan kemampuan membaca tidaklah menarik bagi para siswa. Teks-teks bahasa Inggris susah untuk dipahami. Faktor-fakto inilah yang menyebabkan mereka bosan dan menjadi malas. Pada kesempatan kali ini penulis mencoba untuk menawarkan komik-komk bahasa Inggris sebagai buku bacaan agar kemampuan membaca siswa menjadi berkembang. Mudah-mudahan itu bisa menjadi hal yang menarik dan memotivasi dala pembelajaran.
Pertanyaan-pertanyaan dalam penelitian adalah, bagaimana pendapat siswa terhadap komik bahasa Inggris?, bagaimana kemampuan membaca siswa?, apakah ada hubungan positif antara komik bahasa Inggris dengan kemampuan mambaca?.
Metode dalam penelitian menggunakan populasi siswa kelas VIII. Populasinya adalah350 siswa. Penuls mengambil 15% siswa sebagai sampel. Jadi jumah siswanya adalah 35 siswa pada siswa kelas VIII MTs N Moel Babakan Tegal. Instrument yang dipakai untuk mengumpulkan data kuntitatif menggunakan Questionare dan Tes. Hasil dari Questionare dan Tes dikorelaskan dangan formula Product moment.
Setelah data dianalisa, penulis menyimpulkan bahwa rata-rata daripada pendapat siswa terhadap komik bahasa Inggris adalah 75,2. Itu berarti termasuk dalam kategori yang baik. Kemampuan membaca siswa adalah 78,6. Itu juga termasuk kategori yang baik. Kesimpulannya, hubungan antara komik bahasa Inggris dan kemampuan membaca siswa pada siswa kelas VIII M s N Model Babakan Tegal adalah 0,9327. Itu artinya kedua variable tersebut mempunyai hubungan korelasi yang sangat tinggi.
Inggris :
Sugeng Budi Utomo, NPM 1606501464 "The Correlation between English Comics and the students' Reading Ability at eight grade students of MTs N Model Babakan Tegal in academic year 2009/2010".
Key word : The Corrlation, English Comics, Students' Reading Ability.
English has been taught to the eighth year students of MTsN Model Babakan Tegal, but they still difficulties in learning and understanding English. There is the background of the problem that the writer found there. The English teacher at eight grade students says that the English texts which use to teach reading skill are not interest for the students. The English texts are difficult to be learned. These factors make the students bore, so they will be lazy to learn English. In this case, the writer tries to give English comics as reading book in order to develop the students in reading skill. It can give interesting factor and motivation in learning.
The questions of research are 1). How is the student's opinion toward English comics on the eight grade students of MTs N Model Babakan Tegal? 2). How is the students' reading ability on the eight grade students of MTs N Model Babakan Tegal? 3). Is there any positive correlation between English comics and the students' reading ability at eighth grade students of MTs N Model Babakan Tegal ?
The aims of research are to know the students' opinion toward English comics on the eight grade students of MTs N Model Babakan Tegal, to know the students' reading ability on the eight grade students of MTs N Model Babakan Tegal, and to know the correlation between them.
The methodology of research uses population of students at eighth grade. The populations are 350 students. The writer takes 10 % students as the sample. So, the number of sample is 35 students at eighth grade students of MTs N Model Babakan Tegal. The instruments which used to collect the quantitative data are questionnaire and test. The result of the questionnaire and the test are correlated with Product-moment Formula.
After the data have been analyzed, the writer concludes that the mean of students opinion toward the use of English comics is 75,2. It means good category. And the mean of student's reading achievement is 78,6 . It means good category. At the end, the correlation between English comics and the students' reading ability shows score, 0,9327. According to the standard of correlation Product-moment, the score of 0,9327 is included as very high correlation.
PBI081057 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain