Skripsi
The Effect of Using Story Pictures toward Students' ability in Writing Narrative texts of the first grade Students of SMA N I Pangkah Tegal Resident in Academic Year 2009/2010
Indonesia :
SITI KHUSNUL RISQIYAH, 2010. 1606501507: The Effect of Using Story Pictures toward Students' Ability in Writing Narrative Texts. An Experimental Study on the Second Year Students of SMA Negeri 1 Pangkah-Tegal Regency in Academic Year 2009/2010. Skripsi. Progran Strata 1, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Pancasakti Tegal.
Key words: Story Pictures, The teaching of writing, the Second year Students of Senior High School
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh positif dari penggunaan Story Pictures terhadap kemampuan menulis teks narrative siswa kelas 1 SMA N 1 Pangkah Kabupaten Tegal Tahun Akademik 2009/2010.
Berdasarkan latar belakang teoritis dan kerangka logis, maka hipotesis penelitian ini adalah : ada pengaruh positif dari penggunaan Story Pictures terhadap kemampuan menulis teks narrative siswa dari pada siswa yang tidak menggunakan Story Pictures pada siswa kelas 1 SMA N 1 Pangkah Kabupaten Tegal Tahun Akademik 2009/2010.
Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas 1 semester dua di SMA N 1 Pangkah, Tahun Akademik 2009/2010. Jumlah populasi adalah 300 siswa dari 10 kelas. Penulis menggunakan 60 siswa sebagai sampel dari siswa kelas 1. Kelompok pertama adalah kelompok eksperimen yang berisi 30 siswa dan yang kedua adalah kelompok kontrol yang juga terdiri dari 30 siswa. Kedua kelompok ini diajarkan materi yang sama tetapi berbeda dalam metode pengajaran. Kelompok eksperimen adalah siswa yang diajarkan dengan menggunakan Story Pictures dan kelompok kontrol adalah siswa yang diajarkan tidak menggunakan Story Pictures. Lalu keduanya diberi tes tertulis yang sama.
Penulis menggunakan tes tertulis sebagai instrumen penelitian. Jenis tes ini adalah tes esai. Dari tes esai siswa harus mampu membuat teks Narrative minimal 3 paragraf.
Data dari penelitian ini diperoleh dari tes tertulis yang diberikan kepada sampel penelitian ini. Untuk menganalisis data, penulis menggunakan t-test untuk mengetahui perbedaan antara dua kelompok. Berdasarkan analisis data, t-rasio adalah 3,804 dengan derajat kebebasan (df) 58 dan taraf signifikansi ? 5% dan t-tabel adalah 2.000. Ini berarti bahwa t-ratio lebih besar dari t-tabel (3,804> 2.000). Ini berarti bahwa hipotesis nol (Ho) ditolak dan hipotesis penelitian (H1) diterima.
Kesimpulan dari penelitian ini adalah ada pengaruh positif dari penggunaan Story Pictures terhadap kemampuan menulis teks narrative siswa dari pada siswa yang tidak menggunakan Story Pictures pada siswa kelas 1 SMA N 1 Pangkah Kabupaten Tegal Tahun Akademik 2009/2010.
Inggris :
SITI KHUSNUL RISQIYAH, 2010. 1606501507: The Effect of Using Story Pictures toward Students' Ability in Writing Narrative Texts. An experimental Study on the Second Year Students of SMA Negeri 1 Pangkah-Tegal Regency in Academic Year 2009/2010. Thesis. English Department. Faculty of Teacher Training and Education. Pancasakti University Tegal.
Key words: Story Pictures, The teaching of writing, the Second year Students of Senior High School
The objective of this research is to know about the effect of applying Story Pictures toward students' ability in writing Narrative texts in academic year 2009/2010.
Based on the review of related literature and logical framework, the research hypothesis is proposed as follows; Story pictures gives the positive effect in the teaching of writing, in other word the students who are taught by using Story Pictures will get the achievement result of writing better than the students who are not taught by using Story Pictures.
The population of the research is the second year students of SMA Negeri 1 Pangkah-Tegal Regency with the total number 300 students. To collect the data, the writer took 60 students from the population as the sample by using random sampling technique. The writer used two-group design; one group was an experimental group whereas the other was a control group. Each group consists of 30 students. The experimental group was taught writing by using Story Pictures. Then both of them were given the same writing test.
The writer used essay of test as the instrument of the research. From of an essay test the students must be able to arrange paragraph based on the pictures, writing from ( Narrative ) for about 3 paragraphs. The students did the test in 45 minutes.
The data of this gained from the writing test that was given to the sample of this research. To analyze the data, the writer used t-test to know the difference between the two groups. Based on the result of the data analysis, t-ratio is 3,804with the degree of freedom (df) 58 and level of significance (?) 5%, and the t-table is 2,000. It means that the t-ratio is higher than the t-table (3,804> 2,000). It can be concluded that the hypothesis of the research is accepted.
The conclusion of this research is there is a positive effect of using Story Pictures toward students' ability in Writing Narrative texts in SMA Negeri 1 Pangkaht-Tegal Regency in Academic year 2009/2010.
PBI081098 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain