Skripsi
A Descriptive Exploratory Study on Students' English Mastery of the Second Year Student of Senior High School in Kecamatan Brebes Year 2010
Indonesia :
NUROFIK 1606501392. A Descriptive Exploratory Study on Students' English Mastery of the Second Year Student of Senior High School in Kecamatan Brebes Year 2010. Tugas Akhir, Program Sarjana, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pancasakti Tegal. Pembimbing: I. Drs. J.C. Sutoto Pradjarto, M.Pd, II. Drs. Roffiudin, M. Hum
Key word: Penguasaan Bahasa Inggris pada Siswa Kelas Dua SMA.
Penguasaan bahasa Inggris telah menjadi sebuah kunci sukses untuk seseorang, masyarakat dan Indonesia di banyak bidang pada era sekarang. Situasi ini merangsang orang untuk meningkatkan kemampuan bahasa Inggris mereka, itulah kenapa banyak sekolah dan lembaga kursus bahasa Inggris yang bertujuan untuk membantu siswa untuk meningkatakan dan menguasai bahasa Inggris.
Sebagian besar siswa di Indonesia menempuh pendidikan formal dalam meningkatkan bahasa Inggris mereka.
Ada empat kecakapan bahasa yang harus dikuasai oleh siswa dalam menguasai bahasa Inggris, menyimak, berbicara, membaca dan menulis. Di samping empat kecakapan tersebut, siswa juga diharapkan menguasai komponen dalam bahasa Inggris seperti kosakata, tata bahasa dan tata pengucapan.
Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan penguasan Bahasa Inggris siswa, dalam penelitian ini penulis hanya memfokuskan pada penguasaan reading, writing, structure and vocabulary.
Populasi penelitian ini adalah siswa kelas dua SMA yang ada di Kecamatan Brebes, yang terdiri dari SMA N 1 Kecamatan Brebes, SMA N 2 Kecamatan Brebes, dan SMA N 3 Kecamatan Brebes. Total populasi adalah 780 siswa. Penulis menggambil 30 siswa dari setiap sekolah sebagai sample, sehingga total sample yang digunakan adalah 90 siswa.
Dalam memperoleh data, penulis mengadakan empat perangkat tes sebagai instrumen, empat perangkat tes tersebut adalah tes reading, writing, vocabulary and structure. Jenis tes yang digunakan dalam penelitian ini adalah jenis tes pilihan ganda.
Hasil dari penelitian ini dapat dilihat bahwa untuk penguasaan reading, writing and vocabulary berada pada level good category, sedangkan untuk penguasaan structure, siswa hanya dapat mencapai fair category. Perhitungan yang diperoleh dari tes reading adalah 62,1% siswa yang dapat menjawab secara benar, untuk tes writing diperoleh penguasaan siswa 62,6% dan untuk tes vocabulary diperoleh 61,7% siswa yang dapat menjawab secara benar, sedangkan untuk tes structure siswa memperoleh 59,1%. Nilai structure adalah nilai yang terendah pada penelitian ini.
Berdasarkan hasil dari penelitian, penulis menyarankan kepada siswa dan guru untuk tetap mempertahankan penguasaan pada reading, writing dan vocabulary karena penguasaan siswa cukup baik tetapi pada penguasaan structure, siswa seharusnya lebih meningkatkan lagi kemampuannya dengan memperbanyak latihan dan lebih memperhatikan penjelasan materi yang diberikan oleh guru, dan untuk guru diharapkan agar lebih kreatif dalam mengajarkan structure
Inggris :;
NUROFIK 1606501392. A Descriptive Exploratory Study on Students' English Mastery of the Second Year Student of Senior High School in Kecamatan Brebes Year 2010. The Thesis, Strata 1 Program, Faculty of Teacher Training and Education, Pancasakti University Tegal. Advisors: I. Drs. J.C. Sutoto Pradjarto, M.Pd, II. Drs. Rofiudin, M. Hum
Key word: English Mastery of the Second Year Student of Senior High School.
The mastery of English has become a key to success for individuals, society and Indonesia in so many kinds of fields in the global era today. This situation stimulates people to improve their English, so that is why there are so many school and English course which aim to help students for improving and mastering English.
Most of students in Indonesia take the formal school in improving their English. At elementary school level, English is still an optional subject but in junior high school and senior high school, English is a compulsory subject.
There are four language skills should be mastered by students in mastering English include listening skill, speaking skill, reading skill and writing skill. Beside those skills, students are expected to master the component in English such as vocabulary, grammar and pronunciation.
English teaching in Indonesia aims to reach the competency that can be seen on students' ability in communicating.
This research has objective to describe the students' English mastery, in this research the writer focuses on reading, writing, structure and vocabulary mastery.
The population of the research is second year students of senior high schools in Kecamatan Brebes, they are SMA N 1 Kecamatan Brebes, SMA N 2 Kecamatan Brebes, and SMA N 3 Kecamatan Brebes. The number is 780 students. The writer took 30 students for each school as the sample of this research, so the total of sample is 90 students.
In getting data, the writer conducted four sets of tests as the instruments, they are reading, writing, vocabulary and structure test. The kind of tests that were used in this research was multiple choices.
The result of this research showed that for reading, writing and vocabulary mastery are in good category, whereas for structure mastery, the students can only reach in fair category. The computation obtained that for reading test, the students can correctly answer 62,1%, for writing test the students can master 62,6% and for vocabulary test, the students can correctly answer 61,7%, whereas for structure test, the students got 59,1%, and that is the lowest score in this research.
Based on the result of this research, the writer suggests to the student and teacher should maintain the reading, writing and vocabulary mastery because they are good enough but for structure, the students should improve by more practicing and paying more attention when the teacher explains the lesson, and for the teacher should be more creative in teaching structure.
PBI0810102 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain