Skripsi
The Mistakes of Dependent And Independent Pronoun Encountered By The Students of SMP N 2 Dukuhturi Tegal In Academic Year 2009/2010
Indonesia :
TIAN MAULANI 2010. NPM: 1605501306. Skripsi. The Mistakes of Dependent and Independent Pronouns Encountered By The Students Of SMP N 2 Dukuhturi Tegal. Tahun Ajaran 2009/2010. Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan. Universitas Pancasakti Tegal
.
Kata Kunci: Kesalahan penempatan pada kalimat Dependent dan Independent Pronoun, Siswa Kelas VII
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kesalahan penempatan pada kalimat Dependent dan Independent Pronoun yang dilakukan oleh siswa kelas VII Sekolah Menengah Pertama ( SMP ).
Populasi penelitian skripsi ini adalah seluruh siswa kelas VII SMP N 2 Dukuhturi tahun pelajaran 2009/2010. Jumlah populasi adalah 216 siswa dan Sampel yang diambil adalah 26 siswa. Pengambilan sampel pada penelitian ini dilakukan dengan teknik random sampling.
Data diperoleh dengan menggunakan tes yang berupa pilihan ganda. Tes tersebut terdiri dari 30 soal. Berdasarkan analisis data, penulis menemukan bahwa ada 2 jenis kesalahan. Yaitu kesalahan pada Dependent dan Independent Pronoun.
Berdasarkan data analisis, penulis dapat menyimpulkan bahwa siswa SMP Negeri 2 Dukuhturi kelas VII tahun pelajaran 2009/2010 membuat kesalahan dalam penggunaan Independent Pronoun sebesar 26,53% dan tergolong kategori "Rendah" dan dalam penggunaan Dependent Pronoun sebesar 17,56% dan tergolong kategori "Sangat Rendah". Jumlah seluruh kesalahan yang di buat oleh siswa dalam penggunaan Dependent dan Independent Pronoun adalah 44,09%. Itu artinya siswa SMP Negeri 2 kelas VII Dukuhturi tahun pelajaran 2009/2010 masih kurang paham dalam penggunaan Dependent dan Independent Pronoun dalam sebuah kalimat.
Penulis ingin memberikan saran kepada guru bidang studi bahasa Inggris agar dalam pengajaran bahasa inggris perlu memberikan aturan-aturan gramatikal yang sesuai dengan kaidah bahasa Inggris serta memperbanyak memberikan soal latihan kepada peserta didik. Bagi siswa perbanyaklah membaca dan menulis bahasa Inggris untuk meningkatkan penguasaan gramatikal bahasa Inggris.
Inggris :
TIAN MAULANI. 2010. NPM: 1605501306. Thesis. The Mistakes of Dependent and Independent Pronouns Encountered by the First Grade Students at SMP N 2 Dukuhturi Tegal in Academic Year 2009/2010. Faculty of Teacher Training and Education. Pancasakti University Tegal.
Key Word: The Mistakes, Dependent and Independent Pronoun
The aim of the research is to know the mistakes in understanding dependent and independent pronoun by the first grade students in SMP N 2 Dukuhturi Tegal.
The population in this research is the firts grade students of SMP N 2 Dukuhturi, in academic year 2009/2010. The numbers of population are 216 students and the samples are 26 students. The sample of this research is taken by using random sampling technique.
The instrument data of this research are multiple choice. The test consists of 30 numbers. Based on the data analysis, the writer finds the mistakes of dependent and independent pronoun.
Based on the data analysis, the writer can conclude that the students of SMP Negeri 2 class VII Dukuhturi Academic year 2009/2010 made mistakes in using Dependent and Independent Pronoun. The Students make mistakes in using Independent Pronoun 26,53 % categorized " Low " and in opposite is in using Dependent 17,56 % categorized "Very Low". Total of the mistakes that made by students in using Dependent and Independent Pronoun are 44,09 %. It is mean generally the students of SMP Negeri 2 class VII Dukuhturi Academic year 2009/2010 have still understood the role of using Dependent and Independent Pronoun in sentences.
The researcher wants to give suggestion to the English teacher in order to give the right grammatical rule to the students and give more exercises to the students. For students, do more in reading and writing English to increase English grammatical achievement.
PBI0810109 | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain